Wednesday, April 3, 2013

BBM3410: ONE SHOT VIDEO UPM

hai..uolssss....ha..hari ni iolsss dah sampai kampung halaman....tinggalkan kampus tercinta buat semntara waktu...bukan tu nk citer hari ni....topik hari ialah Video One Shot....haaa...pengalaman yang melucukan...banyak yang berlaku....

pertamanya masa terima tugasan ni....aduhaiii..lemah jantung den...mcm mana lah nk buat video ni...tk pernah seumur hidup ku buat cover video....takutnya....den ni dah la pemalu...heheheh

 lepas tu..kami kumpulan PERMATA HATI pun berbincanglah tentang video tersebut...masing2 buat muka cuak...semuanya tk pernah buat aksi sebegitu...menyanyi dan menari dalam blilik pernah la...dalam video ni kami perlu miming suara dalam video tersebut....

hari pertama berlalu tanpa kata putus...huhu..masing2 berdebar...tk tau nk buat apa...hari kedua...aku sebagai ketua bagi cadangan lagu...jeng--jeng..lagunya ialah ZAPIN USIK MENGUSIK...terkejut beruk semuanya.....maklumlah lagu zapin...nk kena menari zapin...hahahaha....tk pernah2 aku menari zapin...aku pun tk tau macm mana boleh pilih lgu tu....maybe kami ni 5 orang...1 perempuan dan 4 lelaki...den lagu tu pula dinyanyikan oleh kumpulan senario dan nurhaida....mcm sesuai la pulak....den kami pun dengarlah lagu tu...masing2 senyap...fikir punya fikir...akhirnya kami setuju tuk ambil lagu tu sebagai projek pertma kami...hahahaha

malam tu..aku pun praktis la kat bilik...pasal melodi dia aku tk kisah..sebab tu mmg lagu faberet aku...hahaa....tang nk menari zapin tu...so praktis la menari...tp hodoh giler aku menari...hahahaa..aku pun fikir..kami kena tukar lagu ni...aku pun cari lah lagu lain....cari punya cari...jumpa la satu lagu ni...lagunya Mawarku....haa...aku ni mat jiwang sikit....

hari ketiga kami jumpa...aku pun bgtau la pasal lagu tu....hahaha...mereka tk setuju ...katanya lagu boring...so aku terima jerr la....so kami proceed jg dengan lagu zapin tu...so kami ambil keputusan...ko menarilah cmner pon....tk mcm zapin pun tkpe...hahahah

hari keempat kami terus buat rakaman..tnpa latihan...step disusun oleh aku...hahaha..step untk bergerak jerr la...bukan step tarian zapin...huhuhuhu....rakaman ambil masa 2 jam juga...letih tu tkyah cakap la....bukan sekali rakam jer...tapi 4 kali rakam....

rasanya cukup disini aku berceloteh...hahaha..jom tengk video kami...hahahah

Mnua Afifah a.k.a Nurhaida

cantik kan kami

Senario Linguistik

comel tak????

nilah video kami...heheheh

http://www.youtube.com/watch?v=lL96HN0bW64

try la cari ya....bye2 guys...jumpa lagi di entry seterusnya....

No comments:

Post a Comment