Saturday, February 12, 2011

suka suki cuti mid sem 2011

cuti mid sem aku dimulakan dengan menyertai lawatan dua hala ke uitm kota bharu, kelantan. pengalaman yang menarik dan telh memberi bnyk pengalaman kepada ku......
lawatan selama 3 hari 2 malam tu aku dapat melihat bnyk gelagat manusia yang mengikuti lawatan tersebut...
sebenarnya lawatn tu yg paling best adalh bab ronda kelantan dan mlm kebudayaan..
ronda kelantan: plbagai tempat dikunjungi......antaranya muzium negeri, wakaf che yeh, pekan rantau panjang, pasar siti khadijah dan lain - lain
di wakaf che yeh bnyk tragedi berlaku.....first, tragedi yang melibatkan seorang kwn dan scnd aku dan syifa sesat disana.....salah msk jalan daaa....tp nasib baik jumpa balik jlan yg betul....kalau tk tido distu la jwbnya kami mlm tuuuuu......

keesokn harinya kami meneruskn perjalann ke pekan rantau panjang.....perjlnn yg mengambil masa kurng 2 jam telh mencuti hati ku dgn gelat kwn perempuan yg menjumpai anak patung yg murh...ape lg borong sakan la mereka....ada yg borong sampai dua tiga anak patung........aku hnya beli kain batik jerr tuk mak kat kmpung......tk tau nk beli ape sebenrnya....sbb aku mmg asal kelantan so tengk jerr diorang beli...hahahaha
so ape lg..masa pulng ke home beach resort........bas dipenuhi dgn anak patung mereka......smpai kat pusat kawaln...seorang pengwl keselmtn check my bus....diorang ingt kita pergi beli beras siam....hahahaha
so yg jmpa hnya ank patung jerrr......hahahahha...lps tu kami singgah di masjid yg bentuknya macam tokong cina....sbbnya majsid tu direka oleh arkitek  yg berbngsa cina....diorang ini pun berangan la mcm kat beijing gitu......


balik dari shopping di pekan rantau panjng....kami buat malam kebudayaan dan makan BBQ.....yg paling menarik mlm kebudayaan...ada yg nyanyi,ada yang berlakon dan ada jugk yg buat boria....group aku nyanyi jerr la...medley algu kenangn......yg paling lakonn.....situasi pekan rantau panjng.......yg paling best guna dialek kelantan....citernya berkisar antr 3 orng peniaga kain batik...masing2 pancing pelanggn dng ayat manis so adalah 2 pelnggn datang...mereka singgh di kedai yg pertama....tiba2 peniaga ke2 tarik pelanggn tu pergi kedai dia...apalagi mengamuk la peniaga 1 ni....~bakpo mu ambik pelangge aku nyo~...~aku tk ambik..dio nk mr keda aku~....~nipu!!!mu curi pelngge aku~......~dh mu tk panda nk jgo pelngge~   tulh antra dialognya....kelakar giler kot tegk diorang....... tengh mereka gaduh ada lh seorng akak ni datng....aka tu bg nasiht.....kedua2nya tk dgr nasihat tu....tiba2 akak tu keluarkan pistol....rupa2nya akak ni polis...hahahaha.....so mereka berbaik la.......mlm tu mmg happening giler la......rugi sape yg tk join.......


keeskn harinya kami bertolak balik....sblm blk kami singgh di pasar siti khadijah.....sekali lagi mereka borong barang...kali ni pakaian pulk.....aku tgk jerr la...kat sana aku cuma beli kain sarung lelaki tuk bapa dan pak saudara aku jerr......


pastu kmi bertolak balik....aku tk blk bersama diorang kerna ayah datng ambik hari tuuu....happy sngt bila dapt balik rumah.....hehehehe

balik jerr rumah terus buat aktvt kedua cuti mid sem......urus abang aku khwin...sediakan brng hntrn dan lain2...




...pelbagai gelagat dapt dilihat...sungguh mencuit hati.....aku happy sngt bila dapt bersama keluarga...part yg paling besr adalh time buka hadiah abang aku,......pelbagai reaksi dari keluarga.....bukan pasal hadiah yang dapt tp lawak yg dibuat oleh my uncle.....hahahaha......tp mlm tu adalh mlm last aku bersama keluarga kerna esk harinya aku kena upm dah....huhuhu.....sedihnya...tingglkn keluarga lg.....kerinduan terus menyelubungi aku......rindu yg teramat sngt buat keluarga......


tamatlah cuti mid sem aku.....aku dtng upm deng bas...biasa kelurga hntr...tp kali ni nk ambik pengalamn naik bas pulk...so aku semt tiba di upm keesokkn hari nya..........

tamatlh coretan aku buat kali ni.....jumpa lagi......bye2

2 comments: