Monday, March 7, 2011

as salam semua......dh lama rasanya tk update halaman ni......
minggu lepas minggu yang sungguh mengembirakan,mendebarkandan menyedihkan
gembira.........
aku dipilh tuk mnjadi fasilitator di sebuah sekolah(SMART) kat teluk intan perak.....happy giler masa tuh...
so malam sabtu aku dan rombongan bergerak kesana......samapai jer sana telah berlaku tradegi kepada salah seorang fasi diman dia terjatuh dalam longkang besar kat sekolah tuh.....nk gelak tk samapi hati tp tersemyum jugalah aku masa tu......kisan aku tegk fasi tuh......
pagi keesokkan aku pun jlnkn tugas sebagai fasi....sungguh seronok......

adik2 kat situ pun spoting gilerrr....aku sayang nga diorang..bkn syang sbg kekasih...syng sebg adik dan abang jerr..jgn fikir negatif ok......
mcm2 pengalaman aku dapat.....dpt main..dapt mkn...dapt ilmu...dapt berkongsi pengalamn..pendek kata mcm2 ala...mcm2 ada.......
dan yg paling penting akujumpa 2 orng kanak2 yg riang gilerrr.....
ni lah budknya.......diorang ni anak warden asrama tuh...mmg giler2 budak ni.....yg paling penting diorang dh pandai sebut MOTIF!!!!!!!!!!......hahahahha......lepas ni tk taulah mcm mana mak bapak dia nk pulihkan anaknya pulk......hhhahahahaha
aku dapat 9orang student......4 laki dan 5 perempuan...yang laki sangt best.....dan yg perempuan tk kurang hebatnya...cuma ada sorang jerr yg tk semyap sikit......aku pun tk nk ckp....dia mcm blur bila aku ckp...tk tau dia paham kerr tak.....




mendebarkan........
perasaan ini tiba apabila aku rasa aku tk sempt nk habiskan assigment BBI2420...tp alhamdullilah...siap juga akhirnya...

menyedihkan........
setiap pertemuan akan ada perpisahan......so aku terpaksa tinggalkan adik-adik ku kat SMART setelah 2 hari bersama mereka...pelbagai kisah suka dan duka dikongsi bersama.......adanya menlucukan, adanya menyedihkan...biasalah manusia ada pelbagai masalah...so aku akn kenang masa tu sampai bila2......
mereka telh melengkapkan hujung minggu aku.......

oklh...tamat sudah coretan aku buat kali ni...jumpa lagi...bye2....

No comments:

Post a Comment