Saturday, March 16, 2013

Hari Minggu di UPM!

dah lama rasanya aku tk keluar hari ahad...terperap kat bilik je..tapi hari ni aku kena keluar juga sebab nak hantar buku kat library...sedih dan remuk hati den memikirkan hari minggu di sini..mana tak nya...bas bergerak 1/2 jam sekali..kadang2 ada yg geak 1 jam sekali....lepas tu pintu pagar lebuh silikon pula ditutup..alasannya tiada pengawal yang bertugas...perit aku nak keluar hari minggu...buang masa berapa lama dah nk tunggu bas bergerak dan lalu pula jalan jauh..berjam2 dalam bas..padahal nak ke library yg hanya memakan masa beberapa minit...

sistem bas tu aku boleh kompromi lagi la..sbbnya ramai pemandu yang bercuti...dan bas kurang pada hari minggu..aku faham semuanya dah berkeluarga dan masa hari minggu mcm ni lah nak habiskan masa bersama...

yang tk boleh aku terima tu gate ditutup setiap hari minggu iaitu sabtu dan ahad..alasan tiada pengawal dan untuk mengelak kecurian dan memudahkan kawalan keluar masuk sekiranya gate tersebut ditutup...kecurian??? hari minggu je ke kecurian berlaku...ala kalau ada pak guard pon aku tgk bukan buat kerja pon...duduk je kerjanya..kenderaan bebas keluar masuk....

cubalah fahami keadaan student sikit...laluan lebuh silikon adalah jalan utama keluar masuk pelajar serumpun..kalau ikut jalan yang dibuka boleh...tapi mengambil masa yang lama...dan kesian ibu bapa aku tgk nk datang melawat anak2 mereka di sana...kadang2 ada yang sesat sebabnya mereka hanya biasa menggunakan jalan tersebut..tapi ditutup...

rasanya dah banyak kali luahan rasa dilakukan oleh sutdent tapi di pandang sepi....so apa boleh aku buat...hanya pendamkan dan luahkan di blog..hahahaahaha...nk pergi buat aduan ke pihak yang berkenaan pun..dah tau jawapan dia apa...so hadapilah wahai student upm....

No comments:

Post a Comment